As empresas avisan de que a rebaixa no pagamento ao transporte escolar faio inviable

[2009-11-13]

abrir en pdf para imprimir

Imaxe da nova.
En pleno proceso de negociación coa Xunta antes de que o aínda anteproxecto convírtase definitivamente nunha lei con "medidas urxentes" para reordenar todo o sistema de transporte de viaxeiros por estrada en Galicia, o sector lanza un aviso moi claro e moi rotundo. Un dos principais cambios que a normativa pretende pór en marcha, a rebaixa dun 7% na factura dos servizos do traslado aos escolares a cambio de prorrogar os contratos ata 2020, choca coa rendibilidade do negocio. "Nós ofrecemos unha posible redución das tarifas porque somos conscientes do custo que supón para a Administración, sobre todo nestes momentos de crise, pero esa cantidade é tremenda e en moitos casos supón practicamente perder os poucos beneficios que as liñas supuñan", que xalle José Carlos García Cumplido, secretario xeral da Federación Galega de Asociacións de Transporte de Viaxeiros en Autocar (Transgacar). Se a porcentaxe non lle reduce, as compañías manteñen que o servizo será "dificilmente asumible".

E as consecuencias non serían poucas. Porque o transporte escolar cuns 100 millóns de euros anuais, a maior partida entre todas as comunidades en España é actualmente unha táboa de salvación para moitas liñas convencionais de viaxeiros que son deficitarias. O Goberno galego compensa coa explotación do servizo nunha determinada zona e, polo tanto, con ganancias, a compañías que se encargan xa do transporte regular neses lugares e que, por falta de clientes, representan un desequilibrio nas súas contas.

Ante os graves problemas da dispersión e o fenómeno de despoblación que se segue vivindo en Galicia, os empresarios do transporte de viaxeiros por estrada apostan por "arrimar o ombro". "Aquí ninguén dúbida de que estamos falando dun servizo público que hai que garantir -defiende García Cumplido-. É coma se se lle negase a luz a un núcleo que observa 200 quilómetros da subestación eléctrica, ninguén o entendería". Aínda que a caída de usuarios, especialmente no interior e as áreas rurais da comunidade, convírtase nun auténtico inimigo para o mantemento de determinados traxectos.

Precisamente, como servizos públicos que son, repártense a través de concesións. A lei que prepara a Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas contempla unha prórroga directa durante 10 anos para as licenzas, a cambio, neste caso, de que as compañías asuman un plan de modernización para reducir a idade media da frota, incentivar o emprego feminino e a formación continua ou unha revolución tecnolóxica co control en todo momento da situación de cada un dos buses.

Se os transportistas acceden a prolongamento das concesións, a Xunta entenderá que considéraas rendibles e obrigará a que as empresas asuman os custos das medidas de modernización sen que poidan repercutiro na tarifa nin con axudas públicas. "Iso non pode ser así", advirten en Transgacar, pensando "en moitas pequenas sinaturas do sector ". "Pretenden, como en Cataluña, que se unifique a imaxe corporativa, pois terán que axudarnos a pintar os buses, por exemplo", mantén José Carlos García Cumplido.

Información de Contacto

  • Sede:

    C/ Laverde Ruiz nº 6 Bajo D

  • 15701 Santiago (A Coruña)

  • Teléfono:

    (981) 59 75 00

  • Fax:

    (981) 59 86 20

  • Correo electrónico:

    info@transgacar.es

outras seccións

Páxinas amigas

  • fegatramer
  • fomento
  • BOE
  • Xunta
  • Buscador google
  • Direccion general de tráfico
  • aemet
  • repsol
  • Ifema
  • Asintra
  • trabajo

Patrocinan:

  • Secretaría Xeral de modernización e innovación tecnolóxica
  • Ministerio de industria, turismo y comercio
  • Plan Avanza
  • Secretaría Xeral de modernización e innovación tecnolóxica
Visitar Facebook Visitar Google+ Visitar canal de Youtube